tiistai 5. marraskuuta 2013

Karjalan sanomia


Jumalan rauhaa, rakkaat veljet ja sisaret!


Hei, katso Arturin haastis videona !!!  


Petreskoin asuntolan tyttöjä

Aika rientää vauhdikkaasti ja nyt saan tervehtiä teitä jo lokakuun uutisilla.Kuukauden alussa kokoonnuimme veljien kanssa tekemään jälkikatsauksen kesätelttakokouksista, puhuimme saavutuksista ja virheistä. Rukoilimme ja kiitimme Herraa kaikesta. Jos Herra suo ja elämme, niin näemme oikeaksi pitää telttoja pystyssä tulevaisuudessakin, vaikka samalla on hyvä kirkkaana päivänä seisoa kannunkin päällä ja julistaa Pelastus Sanomaa.

Veljet voimakkaat

Monen hiljaisen vuoden jälkeen Sortavalassa pidettiin Karjalankonferenssi, se kulki 100-vuotisen helluntailiikkeen merkeissä. Pietarista tuli uskova historioitsia, joka on kirjoittanut tästä liikkeestä ison teoksen ja mukana oli paljon valokuvia. Nämä tapahtumat oli niiltä ajoilta, kun suomalaiset vielä asuivat täällä karjalassa. Oli oikein mielenkiintoista kuunnella hänen esitystä. Myös teidän veljenne sai osuutensa. Sain lyhyesti kertoa työstäni ja sen seurauksena sain uusia työalueita.

Ne viittaa jotka tietää.

Lähestyi aika lähteä myös Pudoziin. Siellä kävimme kahdessa kylässä. Lämmittää sydäntä, kun meitä jo tunnetaan ja toivotaan tervetulleiksi. Toivottajat ovat suureksi osaksi lapsia, mutta miten ihana on kylvää puhtaaseen sydämeen.

Riemuisaa leikkiä.

Leegot ja sydän hoidossa.

Kävin erään kylän koulussa tarjoamassa hammashoito-ohjelmaa, jota pitää lääkäri Suomesta ja sen ohella kertoa ja laulaa Jeesuksesta. Odotin jännittyneenä vastausta ja kiitos Herralle – sain luvan! Ja eikä siinä kaikki, vieläpä rehtori oli myönteinen että voisimme pitää  lapsille kesäleirin. (Huom.! Rukousaihe)
Pudozissa Irma kävi  Arton kanssa taas  ”onkimassa” ja saivat kuusi kalaa.

Maisemaa, heinät rullalla.

Lauantaina illalla kokonnuimme rukoushuonen tiloissa. Siellä oli erittäin hyvä ilmapiiri ja ihmiset jäivät odottamaan meidän uudelleen vierailua. Kävimme tervehtimässä Shalan asukkaita. Paikalle ei tullut aikuisia, mutta teini-ikäisiä sen sijaan paljon, he olivat kiinnostuneita ja  esittivät jopa kysymyksiä.
Seppo Mäkipää toi Karjalaan evankelioivan nuorisoryhmän. Jäimme kaipaamaan heitä uudestaan, varsinkin kesäajaksi.


Karjalan nuoria ja vielä nuorempia.

Hammashoito-ohjelma pidettiin kolmessa koulussa ja ammattikoulun asuntolassa Petroskoissa. Joka paikassa sovittiin  jatkossakin pidettäväksi erilaisia nuorisoa kiinnostavia ohjelmia mm. päihteet, seurustelut, ystävyyssuhteet ja y.m. Kaikkien niiden ohessa on mukana evankeliumin sanomaa ja musiikkia.

Kannattaa harjata.

Petroskoissa on tapaaminen nuorison kanssa, enemmistö heistä opiskelevat alakoulun opettajiksi. Me olemme sopineet ajan joulukuun viimeiselle viikolle ja läsnä olo pelkästään vapaaehtoista. Edellisellä kerralla kokoontui yli kolmekymmentä opiskelijaa.

Syksyinen mutka.

Heitä hoidetaan.

Tämän kuun aikana sain tavata yli 300 lapsen kasvot. Voi kuinka kirkkaita ja loistavia olivat alaluokkalaisten kasvot. Ne ottavat koko sydämestään vastaan sanoman ja on järkyttävää, että kohta he saavat samassa koulussa aivan päinvastaisen opetuksen tieteen merkeissä. Mutta samalla lohdutan itseäni ajatuksella, että Jeesus itse hoitaa nämä pienet sydämet.

Lapsille annetaan aikaa.

Järvi odottaa jäätymistä

Joka kerran kun mietin kuukauden tapahtumia uudestaan ja elän niissä tapahtumissa. Vaikka ei missään kohdin voi verrata itseäni Paavaliin, silti en voi olla sanomatta hänen tavoin: ”Minä ylistän minun tehtävääni”(käännös 1992) ja siitä tuon kunnian Jumalalle ja teille jokaiselle tutulle ja tuntemattomalle – sydämellinen kiitos uudestaan ja uudestaan, koska ilman teitä tämäänkään kuukauden tapahtumia ei olisi ollut! Eikä tässä ole kaikki tapahtumat... Vaikka syksy on pimeä, silti Taivallinen valo valaiskoon sydämenne! 

                                                                                              Artur Soitu

1 kommentti:

  1. Kiitos Artur jälleen uudesta luvusta ihmeellisessä matkakertomuksessa. Muistamme sinua rukouksin ja iloitsemme kaikesta siitä, mitä Jumala kauttasi tekee. Ole siunattu!
    Jes 43:10-11 "Te olette minun todistajani, sanoo Herra, minun palvelijani, jonka minä olen valinnut, jotta te tuntisitte minut ja uskoisitte minuun ja ymmärtäisitte, että minä se olen. Ennen minua ei ole luotu yhtäkään jumalaa, eikä minun jälkeeni toista tule. Minä, minä olen Herra(JHVH), eikä ole muuta pelastajaa, kuin minä."

    VastaaPoista